20 września na stadionie lekkoatletycznym przy terenie PSP 2 w Opolu odbyły się eliminacje projektu Szkoła Pełna Aktywności.
Przygoda była przednia. Wiosłowanie na ergometrze, rzuty do kosza, biegi sztafetowe, tworzenie wierszyka z podanymi hasłami, odgadywanie zagadek sportowych, przejście toru przeszkód, konkurencja lekkoatletyczna, dart challenge, kręgle fińskie, wyścigi w workach, rakieta – te wszystkie zadania czekały na uczniów z placówek z całego województwa opolskiego, a do tego liczyła się dobra zabawa.
Uczniowie klasy 6a wygrali etap miejski uzyskując 422 punkty oraz będą reprezentowali województwo Opolskie na turnieju finałowym, który będzie rozgrywany 28 – 31 października 2024 r. na obiekcie AZS Wilkasy
Reprezentowali szkołę:
Drużyna 1 – klasa 6a
Adam Samsel, Maksymilian Wiśniewski, Jakub Plaskota, Maja Antoszak, Melania Szopa
Drużyna 2 – klasa 5e
Liliana Baran, Neli Sobalak, Kacper Parvi, Denis Lipetskyi, Viktoria Honcharenko, Adam Feliks
R. Rusznica
W trzecim tygodniu września uczniowie klasy 1C a zarazem tancerze grupy Star Dance rozmawiali o bezpieczeństwie na drodze. Przypomniane zostały zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, prawidłowe przechodzenie przez ulicę na przejściu dla pieszych, pamiętając o 5 zasadach:
zatrzymaj się przed przejściem, spójrz w lewo, spójrz w prawo, spójrz w lewo, jeśli nic nie jedzie, przejdź spokojnie na drugą stronę. Podczas zabaw w grupie dzieci poznały najważniejsze znaki drogowe. Zaplanowane zostało również wyjcie na spacer na najbliższe skrzyżowanie. Podczas wycieczki szukaliśmy poznanych na zajęciach znaków, tj. przejście dla pieszych, droga wyłącznie dla rowerów, uwaga dzieci, czy sygnalizacja świetlna. Na spacerze utrwaliliśmy poprawny i bezpieczny sposób przechodzenia przez jezdnię w miejscu gdzie są pasy i sygnalizacja.
Dzieci zwróciły szczególną uwagę na sposób oznakowania przejścia dla pieszych i ścieżkę rowerową, obserwowały zachowanie pieszych i pojazdów oraz przechodziły na drugą stronę ulicy z zastosowaniem zasad bezpieczeństwa.
Podsumowaniem zajęć było przygotowanie przez młodych artystów piosenki "Światła drogowe". Jest to pierwszy występ tancerzy grupy Star Dance:
Marysi, Jurka, Lenki, Olka, Rózy, Benia, Kasi, Kuby, Olgi, Leona, Michała, Emilki W, Oli, Janka, Małgosi, Przemka, Julka, Mai, Emilki Z oraz Mateusza.
Bądźmy uważni i przestrzegajmy przepisów ruchu drogowego. Nasze bezpieczeństwo jest najważniejsze!
Do nagrania występu wykorzystano nagłośnienie, aparat i statyw pozyskany w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości, #LaboratoriaPrzyszlosci, @LaboratoriaPrzyszlosci
Angelika Dombrowa
Olha Protsko
Czujesz się mocny z informatyki? 🖥️🔧
Jesteś uczniem klasy 4-8?
To konkurs właśnie dla Ciebie!
Jeśli znasz zagadnienia takie jak:
🖱️Sprzęt komputerowy 🌐Sieci komputerowe 🔢Systemy liczbowe 💾Rozszerzenia plików 📊Proste funkcje Excela 💻Podstawy programowania tekstowego w Pythonie i HTML 🧩Potrafisz rozwiązywać zadania logiczne
To nie czekaj i zgłoś się do udziału!
📅Termin: 2 października (środa), godz. 15:30
🏫Miejsce: Pracownia komputerowa
Zgłoszenia przyjmuje Dawid Waldowski w sali 12E lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 30 września.
Czekamy na najlepszych informatyków z klas 4-8! Pokaż, co potrafisz i przejdź do etapu miejskiego 🏆
18 września, uczniowie klasy 3B wybrali się do Muzeum Wsi Opolskiej, gdzie uczestniczyli w lekcji muzealnej prowadzonej w oparciu o wystawę „Gospodarstwo… Rolnictwo na wsi śląskiej (1850-1945)”. W ramach zajęć dzieci, m.in. wysiewali nasionka kwiatów i warzyw, które następnie zabrali ze sobą do domu. Po lekcji klasa udała się na spacer po skansenie, gdzie zabytkowe zabudowy pozwoliły im odbyć podróż w czasie.
Karolina Procyszyn, Ewa Domagała
Uczniowie klasy celebrowali nietypowe, ale jak ważne święto jakim jest Dzień Kropki czyli wyjątkowe święto kreatywności, odwagi i odkrywania własnych talentów.
Julia Hałasowska
Svetuana Pavlenko
W tym tygodniu w trakcie zajęć świetlicowych w ramach projektu edukacyjnego „Szlachetnie i zdrowo z małpką Iwoną” obchodziliśmy DZIEŃ PIERWSZEJ POMOCY.
Dzieci przypomniały sobie numery alarmowe, procedury zgłaszania wypadku, układania poszkodowanej osoby a także dowiedziały się jak udzielić pomocy w trakcie omdlenia, skaleczenia, przegrzania, złamania, krwotoku a także poznały podstawowe zasady resuscytacji krążeniowo-oddechowej.
Wysłuchały także dedykowanego wierszyka od małpki Iwonki.
Następnie uczniowie klasy Ib, IIc, IIIb stworzyli podręcznik pierwszej pomocy, w którym zawarto podstawowe instrukcje dotyczące pomocy w poszczególnych przypadkach.
Patrycja Kleszno, Adrianna Święs
11.09.2024r. uczniowie klas sportowych wzięli udział w zawodach sportowych pod nazwą „Lekkoatletyczne Nadzieje Olimpijskie”, które odbyły się na stadionie lekkoatletycznym w Opolu.
Dla wszystkich uczestników była to doskonała okazja do sprawdzenia swoich umiejętności w rywalizacji z uczniami innych szkół, nie tylko z naszego miasta, ale i z całego województwa.
Nasi zawodnicy wzięli udział w takich konkurencjach jak skok w dal, skok wzwyż, rzut piłką palantową, bieg na 60 metrów, bieg na 300 metrów oraz bieg na 600 metrów.
Łukasz Procyszyn
W roku szkolnym 2024/2025 klasa I d bierze udział w międzynarodowej innowacji pedagogicznej „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki – ŚWIAT PEŁEN EMOCJI”.
Projekt wspiera rozwój czytelnictwa, jak również pomaga uczniom w rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami. Tegoroczna VI edycja, opracowana przez Honoratę Szanecką, kładzie szczególny nacisk na analizę emocji bohaterów lektur szkolnych, co umożliwia uczniom naukę odpowiednich reakcji na emocjonalne wyzwania.
Innowacja podzielona jest na trzy moduły, które skupiają się na takich emocjach, jak radość, smutek, złość, strach i odwaga. Uczniowie, poprzez kreatywne zadania i działania związane z czytanymi tekstami, będą mogli rozwijać swoje kompetencje emocjonalne, wykraczając jednocześnie poza podstawę programową.
Projekt doskonale wplata się w kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025.
Agnieszka Pajor.
W ramach projektu edukacyjnego uczniowie klasy IB i IIIB w czasie zajęć świetlicowych poznali małpkę Iwonę, która jest strażniczką szlachetnych zachowań i tłumaczy jak być grzeczną i życzliwą dla innych osób. Wysłuchały wiersza z którego dowiedziały się, co jest dla niej ważne i jakie wartości chce im przekazać a następnie wykonały Gaj Życzliwości.
Patrycja Kleszno
10.09.2024r. uczniowie klasy 5b wzięli udział w pikniku rozpoczynającym Miesiąc dla Zdrowia Psychicznego w Opolu. Po oficjalnym otwarciu zaproszeni goście czytali, skłaniające do refleksji, bajki terapeutyczne. W strefie warsztatowej natomiast, każdy uczeń mógł zaangażować się w twórcze działania. Polegały one między innymi na malowaniu mandali wzorem opolskim, samodzielnym tworzeniu zabawek/rekwizytów z drewna, malowaniu kamieni, tworzeniu „kolorowych potworów” oraz własnych toreb ze spersonalizowanym nadrukiem. Uczniowie byli zachwyceni tak wielką różnorodnością propozycji i w każdą z nich chętnie się angażowali, zabierając do domu mnóstwo samodzielnie wykonanych prac. Podczas pikniku nie zabrakło też interesujących rozmów o zdrowiu psychicznym. W panelu dyskusyjnym wzięli udział m.in. kurator oświaty, dyrektor Okręgowego Oddziału Polskiego Czerwonego Krzyża oraz wiceprezydent Opola Przemysław Zych. Porad psychologicznych udzielali specjaliści z Centrum Zdrowia Psychicznego w Opolu.
Paulina Marcinkowska
Nasza szkoła wie jak ważne są emocje!
W roku szkolnym 2024/ 2025 bierzemy udział w Ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Sztuka Emocji”, który przeprowadzimy podczas zajęć świetlicowych w klasach: I c, I a, II c.
Ogólnopolski projekt edukacyjny „Sztuka emocji”, ma na celu skierować uwagę i działania nauczycieli oraz dzieci w obszar emocji, wykorzystując do tego sztukę pod jej wszelakimi postaciami. Nauczyciel w tym projekcie staje się przewodnikiem uczniów po świecie emocji, używając do tego celu różne dziedziny sztuki (sztuki plastyczne, muzykę, teatr, fotografię, literaturę, taniec etc.). Realizacja projektu to przeprowadzenie co miesiąc minimum jednych zajęć/aktywności/ćwiczenia z użyciem wybranej dziedziny sztuki, odnoszącej się do przypisanej w danym miesiącu emocji. Zadania projektowe realizowane są od października 2024r. do maja 2025r. 8 miesięcy – 8 zadań – 8 emocji – 8 dziedzin sztuki.
Celem projektu jest przybliżenie i oswojenie uczniów ze światem uczuć i emocji za pomocą sztuki w różnych formach. Projekt jest także przygotowaniem do rozumienia emocji i uczuć własnych oraz innych ludzi, ma również na celu dbanie o zdrowie psychiczne, rozwijanie poczucia własnej wartości i zaspokaja potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
Ogólnopolski projekt edukacyjny „Sztuka Emocji”, jest zgodny z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025.
U. Kostrzewska, A. Kurzydło
W roku szkolnym 2024/2025 dzieci w świetlicy będą uczestniczyły
w ogólnopolskim projekcie
„Szlachetnie i zdrowo z małpką Iwoną”.
Postacią przewodnią projektu jest małpka Iwona, która jest strażniczką szlachetnych zachowań, przestrzegania zasad zdrowego żywienia oraz dbania o przyrodę. W poszczególne dni będzie tłumaczyła, jak być grzecznym, jak żyć zdrowo, jak żyć w zgodzie z naturą.
Projekt składa się z pięciu modułów tematycznych:
I Moduł SZLACHETNOŚĆ
II Moduł ZDROWIE
III Moduł PRZYRODA
IV Moduł SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA
V Moduł PIERWSZA POMOC
Cele, które będą realizowane w ramach projektu: kształtowanie postaw szlachetności, kształtowanie postaw dbałości o zdrowie, rozbudzanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy – podstawowe kierunek polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025, integracja zespołu przedszkolnego/klasowego, rozwijanie postaw odpowiedzialności za środowisko naturalne.
Patrycja Kleszno
INFORMACJA DLA RODZICÓW UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH
Od 13 lipca 2024 roku, wszystkie nowe legitymacje szkolne będą wydawane wyłącznie w formie plastikowych kart, co ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i trwałości tych dokumentów.
Warunkiem wyrobienia nowej legitymacji jest przesłanie zdjęcia ucznia na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Fotografia powinna być kolorowa o wymiarach 35 × 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, z widocznymi brwiami, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.
Zdjęcie powinno być w formacie .jpg lub .jpeg w rozmiarze do 5MB, szerokość zdjęcia około 500 px, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz podaniem klasy, do której jest zapisany.