
Zajęcia Koła rękodzieła to doskonały sposób na odkrywanie pasji oraz rozwijanie talentów i zdolności manualnych uczniów. Na zajęciach w formie warsztatów, dzieci poznawały nowe techniki, rozbudzały swoją wyobraźnię i rozwijały kreatywność. Rękodzieło jest skutecznym narzędziem edukacyjnym, które wspiera rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny uczestników. W pierwszym półroczu bieżącego roku szkolnego dominowała tematyka jesienna prac, w drugim króluje wiosna i ekologia. Niezmiennie bazowym materiałem jest papier, surowce wtórne, materiały ekologiczne i przyrodnicze. Dzieci uczą się upcyklingu. Dają nowe życie starym, niepotrzebnym przedmiotom, materiałom, zmieniając ich przeznaczenie oraz przekształcając w formy dzieła o wyższej wartości, bo świadomego działania i emocjonalnego zaangażowania. Bezcenna jest taka umiejętność przetwarzania wtórnego, która ma na celu zmniejszenie ilości odpadów oraz promowanie kreatywnego podejścia do gospodarowania zasobami. Ważna jest świadomość, że takie działanie to doskonały sposób na wdrażanie ekologicznego myślenia i podejścia do życia, uczenie oszczędnego gospodarowania, rozwijanie pomysłowości. Przez rok cały reagowaliśmy na zaproszenia do artystycznego działania ze strony nauczycieli, opiekunów, starszych kolegów, rodziców, placówek oświatowych, instytucji wspierających szkoły. Dziękujemy za wzajemne inspirowanie i wspieranie. Wielkie podziękowanie składamy Pani Annie Matyjas, mamie Rysia z 1B, za pomysły, towarzyszenie, za arcydzieła rękodzielnicze wzbogacające wystrój sali lekcyjnej 24D i korytarzy szkolnych. Uczestnicy zajęć, biorąc udział we wspólnych spotkaniach roboczych, konkursach, akcjach,…, czerpią wiele radości z procesu tworzenia, ale mają także możliwość poczuć dumę prezentując własne możliwości i umiejętności eksponując prace w holu głównym, Galerii Niebieskiej, na stronie internetowej rodzimej szkoły, na wernisażach, wystawach pokonkursowych w opolskich szkołach oraz środowiskach pozaszkolnych miasta Opola.
Aldona Bieniek-Papaj