Zapraszamy do wzięcia udziału w bezpłatnych webinarach:
„Pierwsza pomoc rodzicielska: jak rozpoznać kryzys emocjonalny u dziecka i nastolatka i jak zareagować?"
„Pierwsza pomoc rodzicielska" to otwarte webinary realizowane pod parasolem programu Wspierająca Szkoła skierowane do wszystkich rodziców i opiekunów chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat kryzysu psychicznego u dziecka i nastolatka. Podczas spotkania edukacyjnego uczestnicy dowiedzą się po czym rozpoznać kryzys emocjonalny u młodej osoby, a także jak wpływa on na jej szkolne funkcjonowanie. Webinar poświęcony jest również pierwszej pomocy emocjonalnej, czyli temu, co każdy z nas może zrobić dla osoby w kryzysie. Uczestnicy poznają zasadę
4 x Z, czyli efektywnego i wspierającego sposobu reagowania w sytuacji zauważenia kryzysu emocjonalnego u dziecka lub nastolatka, a także w sytuacji odmowy rozmowy, czyli oporu psychologicznego.
Linki do zapisów:
16 kwietnia 2025 18:30
https://zwjr.clickmeeting.com/16-04-2025-pierwsza-pomoc-rodzicielska/register
21 maja 2025 18:30
https://zwjr.clickmeeting.com/21-05-2025-pierwsza-pomoc-rodzicielska/register
16 czerwca 2025 18:30
https://zwjr.clickmeeting.com/16-06-2025-pierwsza-pomoc-rodzicielska/register
W ramach działań związanych z założeniami Szkoły Promującej Zdrowie uczniowie klasy 2c wzięli udział w lekcji z cyklu Dziecięce Laboratorium Nauki i Zabawy. Były to warsztaty naukowo-biologiczne dla szkół, które prowadziła niesamowita pani Elżbieta Pogoda. Tematem przewodnim były nasze "Płuca". W bardzo prosty i przystępny sposób dzieci dowiedziały się jak oddychamy. Zapoznano się także ze składem otaczającego nas powietrza oraz z prostymi właściwościami fizycznymi i chemicznymi. Przy tej okazji poruszona była kwestia otaczających nas zewsząd wirusów i bakterii. Wyjaśniano, dlaczego chorujemy i jaką rolę pełni w ludzkim organizmie układ odpornościowy. Ponadto przypomniano wszystkim zasady mycia rąk.
Opracowała Agata Szlęg
Już po raz trzynasty odbywa się Ogólnopolski Festiwal Filmów Animowanych OPL’A. Uczniowie klasy 2c wybrali się po raz pierwszy wspólnie na ten festiwal i na pewno nie żałowali. W ramach festiwalu pod hasłem „Teraz dzieci mają głos” obejrzeli w swojej kategorii wiekowej następujące filmy: ASIUNIA, KIKI I BOUBA: BRZOSKWINIOWA HISTORIA, PAMIĘĆ DROBINEK, POŚCIG, URODZINY / SERIA: GRAND BANDA, ZAPAKOWANY. Jury w tym festiwalu stanowią widzowie. W przypadku naszej klasy wygrał film „Zapakowany” i zostawił wszystkie inne w tyle. Trzymamy kciuki, aby wygrał, bo wszyscy wyrazili chęć ponownego go obejrzenia. Duże wrażenie wywarł także film na podstawie książki napisanej przez znaną polską pisarkę panią Joannę Papuzińską pt. „Asiunia”, który przedstawia jej prawdziwe losy. Gorąco zapraszamy wszystkich na festiwal.
Opracowała: Agata Szlęg, Marzena Mamroł
Z okazji pierwszego dnia wiosny klasa 5A wybrała się na wycieczkę do gruzińskiej piekarni. Celem wyjścia była integracja grupy oraz wspólna zabawa w przyjaznej atmosferze.
Podczas wizyty uczniowie mieli okazję spróbować tradycyjnych gruzińskich wypieków, takich jak chaczapuri i chinkali. Degustacja sprawiła wszystkim wiele radości, a smaki Gruzji zachwyciły uczestników. Ponadto uczniowie mogli obserwować proces przygotowywania pieczywa oraz dowiedzieć się więcej o gruzińskich tradycjach kulinarnych.
Wszyscy byli bardzo zadowoleni z wyjścia – zarówno ze względu na pyszne jedzenie, jak i miło spędzony czas w gronie kolegów i koleżanek. Wizyta w piekarni okazała się świetnym sposobem na świętowanie pierwszego dnia wiosny i na długo pozostanie w pamięci uczniów.
Anna Dudek
Monika Koschella
Uczniowie klasy 5c uczestniczą w cyklu wyjątkowych zajęć poświęconych Opolu prowadzonych przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką w Opolu. Na pierwszych zajęciach z cyklu uczniowie mieli okazję zgłębić lokalne legendy. Kluczowym elementem spotkania była prezentacja opolskich podań za pomocą teatru kamishibai – tradycyjnej japońskiej techniki narracyjnej, łączącej ilustracje i opowieść. Każda grupa uczniów przygotowała własne ilustracje, które następnie prezentowali.
Na kolejnych zajęciach uczniowie rozwijali swoją kreatywność poprzez stworzenie opowiadania, którego miejscem akcji było Opole.
Poza rozwijaniem umiejętności aktorskich oraz literackich uczniowie mieli okazję wykazać się pomysłowością, tworząc grę planszową inspirowaną Opolem. Wymyślili zasady, zaprojektowali planszę oraz pytania, dzięki czemu powstała angażująca gra edukacyjna. Natomiast muzyczna część zajęć zaowocowała stworzeniem autorskiej piosenki nawiązującej do Opola i kultury miasta. Uczniowie napisali tekst, dobrali melodię i wspólnie wykonali utwór.
Udział w z cyklu zajęć pozwala uczniom nie tylko lepiej poznać i rozumieć historię Opola, ale także rozwijać kreatywność, umiejętność pracy zespołowej oraz pozwala odkryć uczniom nieznane dotąd talenty.
Aleksandra Ręczmień
Karolina Wyderka-Boczi
Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa ustanowiony został w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Od 2012 roku organizowany jest pod patronatem Organizacji Narodów Zjednoczonych. Nie bez przyczyny przypada on 21.03. Wada ta polega na tym, że w 21 parze chromosomów osoby z zespołem Downa zamiast dwóch, posiadają trzy chromosomy.
Nasza szkoła również włączyła się aktywnie w ten dzień. Uczniowie oraz nauczyciele zakładając w tym dniu dwie różne kolorowe skarpetki (symbolizujące różnorodność oraz indywidualność) pokazali wsparcie oraz solidarność z osobami z zespołem Downa. Uczniowie dowiedzieli się czym jest trisomia. Mieli także możliwość zaprojektowania swoich własnych kolorowych skarpetek.
Małe gesty wiele znaczą. Poprzez takie zachowania uczymy się wrażliwości, empatii i współpracy.
Ewa Domagała
Olha Protsko
Karolina Szachniewicz
Dnia 21 marca w naszej klasie 1b obchodziliśmy Światowy Dzień Zespołu Downa, zwany również Dniem Kolorowej Skarpetki.
Tego dnia każdy stworzył swoją kolorową skarpetę. Zorganizowaliśmy również pogadanki, podczas których uczniowie mieli okazję dowiedzieć, iż Zespół Downa nie jest chorobą, jest związany z występowaniem trzeciego chromosomu w 21 parze, stąd data 21.03. Dodatkowo ten chromosom ma kształt skarpetki.
Zakładając na stopy kolorowe skarpetki nie do pary, wyraziliśmy wsparcie dla osób z Zespołem Downa i akceptację różnorodności. To piękny gest, który pokazuje, że różnorodność jest wartością, a każdy z nas jest wyjątkowy.
Justyna Łuczyszyn-Popiel
Na szkolnych korytarzach pojawiły się kieszonki z łamigłówkami do rozwiązania! 🎉
Zachęcamy Was, uczniów klas 4-8, do sięgnięcia po nie podczas przerw – to świetna alternatywa dla spędzania czasu przed telefonem. 📵
🔹 Możecie rozwiązywać je solo lub w parach.
🔹 To doskonała okazja do rywalizacji, ale i wspólnej zabawy.
🔹 Gwarantujemy, że to wciąga i pozwala miło spędzić czas!
Sprawdźcie sami i dajcie się porwać łamigłówkowej przygodzie! 🏆✨
SU i zespół ds. Promocji zdrowia
Klasa 3B miała przyjemność uczestniczyć w zajęciach w MCWE gdzie przenieśli się do mobilnej kuźni, przy której mistrz kowalstwa zdradził tajemnice swojego zawodu, a podczas pokazu na żywo pokazał, jak ze zwykłego kawałka żelaza powstają niezwykłe przedmioty.
Równolegle odbywały się warsztaty o tematyce związanej z naukami ścisłymi gdzie pod okiem doświadczonego chemika, uczniowie wykonali różne doświadczenia.
Karolina Procyszyn, Magdalena Goraj
Link do relacji z TVP 3 OPOLE: