Szkolne KOŁO WOLONTARIATU „Razem możemy więcej” zaprasza do udziału w przedświątecznej akcji charytatywnej. We współpracy z Caritas chcemy tym razem dotrzeć ze wsparciem do osób w kryzysie bezdomności. Proponujemy poszczególnym klasom pod kierunkiem wychowawców wspólne przygotowanie plecaka/plecaków według opisu na plakacie. Kompletne plecaki, a także inne dodatkowe artykuły pomocy ubogim (konserwy, żywność długoterminowa) przekażemy do Domu Nadziei. Dary przynosimy na portiernię lub do świetlicy do wtorku 4 kwietnia.
Uczniowie klasy 1b w ramach realizacji projektu "Mały Opolanin", wzięli udział w warsztatach aktywności twórczej oraz w warsztatach kulinarnych w Młodzieżowym Domu Kultury w Opolu. W drugiej części, wraz z przewodnikiem udali się do Muzeum Śląska Opolskiego na wystawę etnograficzną. Był to bardzo udany pierwszy dzień wiosny 🙂
Karolina Procyszyn
W dniu 21.03.2023 uczeń klasy 8e- Bartosz Mikziński brał udział w drugim etapie Konkursu „Poliglota” organizowanym przez PLO nr II w Opolu. Za wybitne zdolności z języka angielskiego i niemieckiego uczeń otrzymał wyróżnienie. Gratulujemy!
Magdalena Jaśniak-Rogoża
Iwona Gmoch-Buczek
A. Brym
Zachęcamy uczniów klas 6 - 8 do udziału w miejskim konkursie profilaktycznym organizowanym przez Komendę Miejską Policji w Opolu we współpracy z Wydziałem Polityki Społecznej Urzędu Miasta Opola.
Głównym celem konkursu jest m.in.: promowanie bezpiecznych zachowań wśród dzieci i młodzieży, podniesienie świadomości w zakresie niebezpieczeństwa zażywania środków psychoaktywnych oraz ukazywanie alternatywnych sposobów na spędzanie czasu wolnego.
Nagrane płyty z materiałem filmowym oraz wymagane zgody należy przekazać szkolnym koordynatorom tj. p. A.Sujce, p. L.Matyjas do dnia 8.05.2023r.
Szczegóły na plakacie i w regulaminie.
Regulamin, zgłoszenie, zgoda >>
Koordynatorzy A.Sujka, L.Matyjas
Nagranie zostało zrealizowane z wykorzystaniem sprzętu pozyskanego
w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości, #LaboratoriaPrzyszlosci, @LaboratoriaPrzyszlosci
Liczba π to najbardziej rozpoznawalna na świecie stała matematyczna. Właśnie 14 marca liczba Pi, zwana również Ludolfiną, obchodzi swoje święto. Datę wybrano nieprzypadkowo - w Stanach Zjednoczonych zapisuje się ją jako 3.14, co stanowi jej przybliżoną wartość. W naszej szkole również obchodziliśmy to ważne święto. Uczniowie klas 4-8 na lekcjach matematyki obejrzeli film prezentujący sposób wyznaczenia liczby π przez Archimedesa, odwiedzili pokój zagadek, a ósmoklasiści wyznaczyli doświadczalnie stosunek długości okręgu do jego średnicy czyli liczbę π. Dodatkowo uczniowie poznali szereg ciekawych informacji na temat Ludolfiny, korzystając z rozmieszczonych w szkole plakatów i umieszczonych na nich kodów QR oraz gazetki znajdującej się w holu szkoły.
Nauczyciele matematyki:
Lucyna Gruca
Monika Kobyłkiewicz
Małgorzata Wesołowska
Niedawno klasa Ic uczestniczyła w pięknym koncercie w Filharmonii Opolskiej. Koncert ten skierowany był głównie do młodszej widowni. Była to muzyczna bajka pt. "Marzenie Krzysia". Dzieci bardzo chętnie i aktywnie uczestniczyły w koncercie. Z filharmonii uczniowie wyszli bogatsi o nowe doświadczenia związane z muzyką. Wzbogacili swoją osobowość oraz stali się wrażliwsi na problemy własne i innych. Muzyka, której słuchali uczniowie zrelaksował ich, a także zaktywizowała.
Anna Zajączkowska
Ewa Domagała
Aleks Kołodziejczyk z klasy 8e zajął I miejsce w IX edycji Wojewódzkiego Konkursu Przedsiębiorczości i Wiedzy o Gospodarce. Finał konkursu odbył się 15 marca w Zespole Szkół Ekonomicznych w Opolu. Wśród uczestników zakwalifikowanych do etapu finałowego znaleźli się także: Tomasz Buczek i Marcin Opioła z klasy 8b, Aleksander Czernecki z klasy 8c oraz Michał Czoch i Marcin Mozgała z klasy 8e. Dziękujemy naszym uczniom za godne reprezentowanie szkoły.
Piotr Zawadzki
”Poezja to cień rzucany przez latarnie naszej wyobraźni.”
~Lawrence Ferlinghetti
21 marca obchodzimy Światowy Dzień Poezji. Święto to zostało ustanowione przez UNESCO jesienią 1999 roku. Celem tego święta jest promowanie czytania, pisania, publikowania i nauczania poezji na całym świecie.
Z tej okazji podczas lekcji bibliotecznej tworzyliśmy wiersze przy akompaniamencie poezji śpiewanej Sanah z krążka „Poezyje”. Razem z klasą 8c zmierzyliśmy się z tworzeniem black-out poetry czyli poezji negatywu (zaciemnienia). Polega ona na tworzeniu nowej całości z istniejącego już tekstu. Słowa, których nie wybieramy do naszej pracy, zostają zamalowane.
Okazuje się, że nie tylko Słowacki wielkim poetą był, a uczniowie naszej szkoły wykazali się ogromną kreatywnością i wrażliwością literacką przy tworzeniu swoich utworów!
Daria Szleger