W najbliższą sobotę zostanie wyemitowany odcinek programu The Voice Kids, w którym wystąpi Anastazja Dziedzic z 2b. Anastazja zmierzy się w "bitwie" z innym uczestnikiem programu. "Bitwa" polega na zaśpiewaniu w duecie tego samego utworu. Po występie juror wybiera zwycięzcę "bitwy" i zabiera uczestnika do kolejnego etapu. Zachęcamy do oglądania i kibicowania Anastazji!
Karolina Procyszyn
2 maja 2024 r. zgodnie § 5. 1. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego
jest dniem wolnym od zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
W tym dniu szkoła zapewnia opiekę w świetlicy w godz. 6.30 do 17.00 wyłącznie
dla uczniów klas 1-3, którzy są zapisani do świetlicy.
Rodzice zobowiązani są do wypełnienia wniosku, z zaznaczeniem godzin przebywania dziecka w świetlicy i złożenia go na portierni najpóźniej do 25 kwietnia 2024 r.
Wniosek złożony po terminie nie będzie uwzględniony.
Wzór dokumentu dostępny jest na stronie internetowej PSP nr 14 oraz na portierni.
18 kwietnia uczniowie klas 2b i 2c, uczestniczyli w warsztatach pszczelarskich. Zajęcia miały na celu zapoznanie dzieci z życiem pszczół i ich rolą w środowisku naturalnym. W czasie warsztatów dzieci poznawały zwyczaje pszczół, dowiedziały się czym się różni ,,królowa” od zwykłej robotnicy. Mogły ponadto obejrzeć strój pszczelarza i przyrządy, których używa w codziennej pracy. Bezdyskusyjną atrakcją spotkania była degustacja miodów, własnoręczne wykonanie świeczek z pszczelego wosku oraz wymieszanie własnego miodu z wybranymi owocami liofilizowanymi.
Karolina Procyszyn, Anna Zajączkowska, Ewa Domagała
W ubiegłym tygodniu reprezentacja szkoły z klas drugich wzięła udział w zawodach sportowych. W "BIEGU PO ZDROWIE" organizowanym przez MOS w Opolu nasi zawodnicy spisali się doskonale! Nasze dwie zawodniczki zdobyły srebrny i brązowy medal. Gratulacje dla całej reprezentacji za zaangażowanie i wolę walki do samego końca.
Anna Zajączkowska
16 kwietnia w Publicznej Szkole Podstawowej nr 14 odbył się Festiwal Piosenki Obcojęzycznej „You can sing”!
Wśród uczniów naszej szkoły mamy wielu bardzo utalentowanych i niestrudzenie rozwijających swoje pasje. Koleżanki i koledzy mieli niepowtarzalną okazję, by prezentować swoje zdolności wokalne i umiejętności językowe.
Jurorzy oceniali dobór repertuaru do możliwości wokalnych i językowych wykonawców, inscenizację ruchową, estetykę i dostosowanie ubioru do prezentowanego utworu, interpretację piosenek, ogólny wyraz artystyczny, poziom językowy oraz fonetyczną i leksykalną poprawność śpiewanego tekstu.
Jak przystało na rozśpiewaną stolicę Polski poziom był bardzo wysoki, a występy wykonanwców dostarczyły wielu pozytywnych emocji.
Serdecznie dziękujemy uczestnikom konkursu – bo tak naprawdę zwyciężył każdy, kto wystąpił na naszej scenie.
Jolanta Kuliś i Anna Adamczyk
W bibliotece realizujemy ogólnopolski projekt „Zmysłoczułe szkoły.”
Wyciszamy przerwy. Wyciszamy szkoły. Wyciszamy się.
Głównym celem projektu jest dbanie o dziecięcy dobrostan oraz stworzenie miejsca, które pozwoli odpocząć od hałasu oraz będzie sprzyjać wyciszeniu emocji, a także uwrażliwi dzieci na funkcjonowanie i rolę zmysłów.
W naszej bibliotece powstało takie miejsce, gdzie korzystając z wygodnych puf, w klimatycznym świetle projektora, przy aromatycznych zapachach i kojących dźwiękach muzyki, nasi uczniowie będą mogli się zrelaksować, słuchając audiobooków lub czytając książki.
Zapraszamy na długich przerwach we wtorki i środy.
ZMYSŁOCZUŁA BIBLIOTEKA CZEKA!
Wraz z wiosną uczniowie klasy 1c wzięli udział w zajęciach organizowanych przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Opolu Filia nr 1 i 2 dziecięca na osiedlu Dambonia. Tematem spotkania było zachowanie bezpieczeństwa w szkole i w domu. Omówiono zadania policji, straży pożarnej i pogotowia ratunkowego. Potem uczniowie zapoznali się z dostępnymi książkami o tej tematyce.
Opracowała Agata Szlęg
W ramach poznawania historii i tradycji regionu uczniowie klasy 1c udali się na zajęcia do Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu. Najpierw obejrzeli wystawę etnograficzną, na której poznali historię i zasady malowania na szkle. Potem uczestniczyli w zajęciach praktycznych tworząc własne przepiękne obrazy na szkle. Mieli także okazję obejrzeć czasową wystawę przyrodniczą „OBCY WŚRÓD NAS. Obce i inwazyjne gatunki roślin we florze Polski” oraz ekspozycję towarzyszącą „Obce i inwazyjne gatunki ptaków i ssaków w faunie Polski”. Zwieńczeniem ciekawego wyjścia była zabawa na placu zabaw przy MDK-u w Opolu.
Opracowały: Agata Szlęg, Jolanta Kuliś
Dwie grupy teatralne "Teatrograje" oraz "Teatr ruchu" stanęły 15 kwietnia do przeglądu teatralnego Opolskie Młode Talenty. Młodzi aktorzy zaprezentowali spektakl o miłości i rodzinie pt."Paczłorkowcy" oraz przedstawienie o tym jak radzić sobie z kłótnią "Siedem księżniczek". Czekamy z niecierpliwością na wyniki a już dziś wszystkim uczestnikom dziękuję za odwagę sceniczna, grę aktorską oraz twórcza pracę.
Opracowanie
Magdalena Sokołowska
Iwona Piwko
Metodyczna innowacja logopedyczna „Logopedia w ruchu” autorstwa
P. Katarzyny Skrzyszowskiej
„Logopedia w ruchu”, czyli metodyczna innowacja logopedyczna była realizowana w naszej szkole od października 2023 r. do końca marca 2024 r. Zostali nią objęci uczniowie klas I – III zakwalifikowani na terapię logopedyczną w roku szkolnym 2023/2024.
Innowacja została opracowana i w całości przeprowadzona przez szkolnego logopedę – mgr Katarzynę Skrzyszowską jako odpowiedź na zaobserwowaną u dzieci naturalną potrzebę ruchu.
Metody pracy zaplanowane w ramach innowacji były wykorzystywane podczas spotkań z podopiecznymi na zajęciach dodatkowych z zakresu rozwoju mowy. W trakcie etapu utrwalania prawidłowej wymowy głosek zostały zastosowane różnorodne gry i zabawy ruchowe tj. gra w klasy, gra w paletki na rzepy, rzuty woreczkami do koszyka, przenoszenie piłeczki na łyżeczce, rzuty do tarczy czy zabawy koordynacyjne z wykorzystaniem szarf gimnastycznych.
Podopieczni z dużym entuzjazmem zareagowali na włączenie tego typu metod pracy w tok terapii logopedycznej. Wzrosła motywacja uczniów do podejmowania wysiłku, związanego z pokonywaniem trudności artykulacyjnych, a tym samym możliwe było osiągnięcie lepszych efektów terapii logopedycznej.
Zapraszamy uczniów klas 7-8 do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie "ZDROWIE! OGARNIAM TO!. Konkurs jest częścią kampanii społecznej Planuję Długie Życie, realizowanej przez Ministerstwo Zdrowia.
Regulamin oraz wymagane zgody znajdują się pod linkiem:
https://planujedlugiezycie.pl/zdrowie-ogarniam-to-regulaminy/
Koordynatorzy: A.Sujka, L.Matyjas
11 kwietnia w czwartek uczniowie kl. 4 d i 5 c odbyli niezwykłą podróż do Bajki Pana Kleksa do Katowic. Jest to wyjątkowe miejsce nauki, kultury i zabawy. Uczniowie przemierzali różne strefy tematyczne inspirowane przygodami Pana Kleksa. W każdej strefie czekały na nich łamigłówki, eksperymenty, tory przeszkód a przede wszystkim mnóstwo dobrej zabawy. Bajka Pana Kleksa to jednak nie tradycyjna sala zabaw, ale interaktywna, edukacyjna przestrzeń, w której dzieci poprzez zabawę mogą naprawdę wiele się nauczyć i sprawdzić swoje różne umiejętności.
Było wesoło, kolorowo i bardzo żywiołowo. Po takiej bajkowej przygodzie ciężko wrócić do rzeczywistości.
Anna Adamczyk
Piotr Zawadzki
Agnieszka Golka
Aleksandra Ręczmień
12 kwietnia odbył się Finał XXXI edycji Konkursu Recytatorskiego Poezji Jenieckiej organizowanego przez Centralne Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach. Naszą szkołę reprezentowały dwie uczestniczki - Anna Kantor z klasy 4a oraz Nela Pszczyńska z klasy 7b. Gratulujemy im niesamowitych występów, dojrzałości, jakiej wymagała poruszana tematyka oraz odwagi do stawania na scenie i wyrażania emocji.
Magdalena Wilhelm
Zapraszamy uczniów klas I-VII do udziału w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Sprawiedliwości, we współpracy z Instytutem Wymiaru Sprawiedliwości, na plakat promujący Międzynarodowy Dzień Mediacji .
Szczegóły konkursu znajdują się w regulaminie oraz pod linkiem:
https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/konkurs-na-plakat-promujacy-miedzynarodowy-dzien-mediacji-2025
Gotowe prace oraz formularz zgłoszeniowy można wysłać samodzielnie lub dostarczyć do pedagoga szkolnego – Lidii Matyjas, gab. 14 G.
Termin zgłaszania prac upływa 9.06.2024r.
W ramach rozgrywek Igrzysk Młodzieży Szkolnej i Igrzysk Dzieci uczniowie naszej szkoły rywalizowali w Mistrzostwach Opola w Indywidualnych oraz Drużynowych Biegach Przełajowych.
W czwartek 11.04 w Opolu przy Osiedlu Armii Krajowej odbyły się Mistrzostwa Opola w Drużynowych oraz Indywidualnych Biegach Przełajowych. Nasi uczniowie przygotowywani przez nauczycieli wychowania fizycznego walczyli z całych sił o jak najlepsze lokaty. Naszą szkołę reprezentowali chłopcy i dziewczyny w kategorii wiekowej 2013-2014, 2011-2012 oraz 2009-2010.
Chłopcy drużynowo 2013-2014 III MIEJSCE - Targoński Krzysztof, Górka Franciszek, Święs Jakub, Walecko Jonatan, Lipetskyi Denis - rezerwa
Dziewczyny drużynowo 2013-2014 IV MIEJSCE
Dziewczyny drużynowo 2011-2012 V MIEJSCE
Dziewczyny drużynowo 2009-2010 V MIEJSCE
Najwyższe miejsce indywidualnie zajął Krzysztof Targoński plasując się na czwartym miejscu w kategorii 2013-2014.
Krzysztof Plaskota
W dniu 11.04.2024r. w Centrum Aktywizacji Społecznej w Opolu odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród w miejskim konkursie plastyczno - graficznym pt. „Oswajamy zdrowie psychiczne”. Organizatorem konkursu był Wydział Polityki Społecznej Urzędu Miasta Opola.
Celem konkursu było przede wszystkim podniesienie świadomości na temat zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży oraz promowanie dbania o własne samopoczucie.
Z przyjemnością informujemy, że aż trzy uczennice z naszej szkoły zostały uhonorowane za kreatywność i innowacyjność swoich prac:
Ceremonia rozdania nagród była nie tylko okazją do świętowania osiągnięć, ale również przypomnieniem o tym, jak istotna jest edukacja w zakresie zdrowia psychicznego. Gratulujemy zwycięzcom oraz wszystkim uczestnikom i dziękujemy za ich wkład w budowanie świadomości na ten ważny temat.
Anna Sujka
Praca ze słownikiem nie należy do najłatwiejszych, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy papierowe formy leksykonów to już zamierzchła przeszłość. Klasa 7b poszła o krok (a nawet i dwa!) dalej i stworzyła własne... antysłowniki. Ich podstawą jest wymyślenie definicji w sposób zabawny, przewrotny, nietuzinkowy. Można się z nich dowiedzieć o wyrazach gwarowych, młodzieżowym slangu, słownictwie psychologów, budowlańców, a nawet o homonimach łączących język polski i rosyjski.
Oprócz wyboru tematu należy zadbać także o estetykę pracy - dobry słownik musi zawierać podstawowe informacje, takie jak: wydawnictwo, redaktor, korektor, odpowiedni układ treści, wstęp i wiele innych.
Zapraszamy do obejrzenia efektów prac 7b!
Magdalena Wilhelm