Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w szkolnym konkursie językowo-plastycznym „Autumn Words”, w którym wykonali prace plastyczne ilustrujące angielskie słowa związane z jesienią.
W kategorii klas I-III nagrody zdobyły:
Pola Charukiewicz z klasy 1b – miejsce I,
Aleksandra Penar z klasy 2a – miejsce II,
Dorota Jarosz z klasy 3c oraz Ewa Bożentka z klasy 3b – miejsce III.
Zuzanna Jahn z klasy 1a, Piotr Kandzior i Natalia Hyla z klasy 2b zdobyli wyróżnienie.
W kategorii klas IV- VIII nagrodę główną zdobyły:
Natalia Szymańska z klasy 5b, Hanna Buba z klasy 4a oraz Natalia Jarosz z klasy 6a.
Wyróżniono prace Julii Ślemp, Julii Mrohs, Magdaleny Madery, Hanny Feliks, Marty Słupczyńskiej i Julii Zajonz.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Dziękujemy za zaangażowanie wszystkim uczestnikom konkursu.
Jolanta Kuliś
Agata Heffner
Zapraszamy do udziału w Diecezjalnym Konkursie Recytatorskim Poezji Religijnej i Metafizycznej „Skarb słowa”.
Rywalizację rozstrzygniemy w kategoriach: kl. I-IV oraz V-VIII.
Przesłuchania w ramach etapu szkolnego odbędą się 28 listopada.
Do etapu rejonowego przechodzi 3 najwyżej ocenionych uczniów ze szkoły w ramach każdej kategorii (nie wyłania się miejsc ex aequo).
Na każdym etapie Konkursu zaleca się uczestnikowi galowy strój.
- W ocenie recytacji Komisja konkursowa uwzględnia na każdym etapie
Konkursu::
a) dykcję,
b) dobór repertuaru,
c) charakter utworu,
d) interpretację utworu,
e) ogólne wrażenie artystyczne.
Zgłoszenia do udziału w konkursie u katechetów.
Już po raz piąty nasza szkoła wzięła udział w kolejnej edycji ogólnopolskiej akcji MEiN pn. „Szkoła do hymnu”. Podobnie jak w ubiegłych latach, uczniowie wraz z nauczycielami wspólnie zaśpiewali cztery zwrotki hymnu narodowego „Mazurka Dąbrowskiego” w ostatni dzień przed Narodowym Świętem Niepodległości o symbolicznej godzinie 11:11.
Fotorelacja z apelu z okazji Narodowego Święta Niepodległości
Z dumą informujemy, że nauczyciele z naszej szkoły zostali nominowani prze Rodziców i Uczniów do nagrody dla najbardziej cenionych i lubianych nauczycieli w ramach wielkiego Plebiscytu Edukacyjnego, który w naszym województwie prowadzi "Nowa Trybuna Opolska". Głosowanie trwa do 23 listopada do godz. 20:00 Poniżej umieszczamy linki do głosowania na wybranego kandydata:
Nauczyciel Roku klas 0-III
1. Julia Hałasowska
https://nto.pl/p/kandydat/julia-halasowska%2C3142623/
"Składam serdeczne podziękowania Rodzicom i Uczniom z klasy 3a za to ogromne wyróżnienie w plebiscycie dla najbardziej cenionych i lubianych nauczycieli. Wzruszenie, duma, radość to emocje, które wzbudziła we mnie już sama nominacja do nagrody. Skromnie proszę o oddawanie na mnie głosów. Za każdy oddany głos z całego serca dziękuję"
2. Angelika Dombrowa
https://nto.pl/p/kandydat/angelika-dombrowa%2C3142605/
"Jest mi niezmiernie miło i czuje się ogromnie wzruszona, że Rodzice i Uczniowie doceniają moją pracę i trud, jaki wkładam w nauczanie.
Szczególne podziękowanie kieruje do rodziców klasy 2c, którzy nominowali mnie do tej nagrody. Jednocześnie zwracam się z prośbą o oddawania głosów na moją osobę, choć przyznam szczerze, że nominacja sama w sobie jest dla mnie dużym wyróżnieniem."
Katarzyna Wolna
Szkolne KOŁO WOLONTARIATU „Razem możemy więcej" zaprasza do udziału w charytatywnej akcji: „STARE KLUCZE DLA BUDZIKA". Jej celem jest wsparcie kliniki, w której leczone są dzieci w śpiączce po ciężkich urazach mózgu.
Zbieramy stare, niepotrzebne metalowe klucze, zamki i kłódki.
Przedmioty te zostaną posegregowane przez wolontariuszy i oddane na złom, a dochód przekazany do Fundacji.
Klucze i inne rzeczy należy przynieść do świetlicy szkolnej lub pozostawić na portierni. Akcja trwa do 2 grudnia.
ZACHĘCAMY DO UDZIAŁU W AKCJI!!!
5 listopada obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek - to święto ustanowiono w rocznicę urodzin Walta Disneya – jednego z najpopularniejszych autorów animowanych bajek dla dzieci. Z tej okazji w naszej szkolnej bibliotece odbyły się lekcje biblioteczne podczas których dzieci przebrały się za ulubione bajkowe postacie.
Bajki towarzyszą nam od najmłodszych lat. Rozweselają, bawią, ale przekazują też ważne prawdy życiowe. W Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek warto sobie o nich przypomnieć!
Biblioteka zamieniła się w magiczną krainę postaci z bajek, którą odwiedziły klasy 1a, 1b, 1c, 2b i 2c. Uczniowie świetnie się bawili układając bajkowe puzzle, rozwiązując bajkowe zagadki i bajkowe labirynty! Ponadto uczestnicy zajęć bibliotecznych mieli okazję posłuchać piosenek z bajek, przeczytać fragmenty wybranych bajkowych utworów literackich i przytulić się do bajkowych maskotek!
Wszyscy świetnie się bawili, a po zajęciach wielu uczniów wypożyczyło książkę o ulubionym bohaterze.
Zapraszam do biblioteki szkolnej!
Daria Szleger
Spośród ponad 100 prac nadesłanych z całego województwa, komisyjnie wyłoniono zwycięzców konkursu:
I miejsce - Kinga Borowska, Niepubliczna Szkoła Podstawowa im Św. Tomasza z Akwinu w Brzegu
II miejsce - Natalia Stein, Publiczna Szkoła Podstawowa w Nakle
III miejsce - Karolina Owczarek, Zespół Szkolno – Przedszkolny w Pokrzywnicy
Wyróżnienie - Radosław Bogus, Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 im. Adama Mickiewicza w Opolu
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i dziękujemy za udział w konkursie, dyplomy oraz nagrody zostaną przesłane pocztą.
Zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach organizowanych przez naszą szkołę.
Organizatorzy konkursu
Iwona Gmoch – Buczek
Katarzyna Wolna
Jesienią w otaczającym nas krajobrazie nie brakuje niezwykłych, przepięknych, płomiennych barw. Czerwone, pomarańczowe i złote odcienie liści tworzą spektakularny widok. Intensywność kolorów jesieni sprawia, że otaczająca nas przyroda tworzy piękne, barwne widowisko. Uczniowie kl. III c podczas realizacji jednego z zadań Międzynarodowego Projektu „Z kulturą mi do twarzy” stworzyli niezwykle barwną paletę kolorów wykonując jesienne drzewo, zapoznając się przy tym z nietypową metodą plastyczną.
Urszula Kostrzewska
W dniach 26-27 października grupa uczniów z klas ósmych wzięła udział w pobycie studyjnym na terenie Oświęcimia. W latach 1940-1945 funkcjonował tam największy, niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady Auschwitz-Birkenau.
Pierwszy dzień wyjazdu rozpoczął się od niezwykłego spotkania w Międzynarodowym Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście z byłą więźniarką KL Auschwitz-Birkenau, p. Marią Stroińską, która trafiła do obozu w wieku 12 lat. Pani Maria podzieliła się z zebranymi uczestnikami swoimi wspomnieniami z powstańczej Warszawy oraz pobytu w kilku obozach koncentracyjnych. Uczniowie odwiedzili także Centrum Żydowskie, gdzie zapoznali się z wystawą ,,Oszpicin. Historia żydowskiego Oświęcimia” oraz zwiedzili jedyny żydowski dom modlitwy, synagogę Chewra Lomdej Misznajot. Zwieńczeniem pierwszego dnia był warsztat pt. ,,Słowa mogą ranić. O mowie nienawiści”, w którym młodzież aktywnie uczestniczyła.
Drugi dzień uczniowie spędzili na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau, gdzie wraz z przewodnikiem zwiedzili dwie części byłego obozu (Auschwitz I oraz Auschwitz II- Birkenau).
Katarzyna Wolna
Piotr Zawadzki
W szkolnej bibliotece możemy znaleźć wiele interesujących tytułów książek. Wśród nich pojawił się nowy kącik – książek bez barier. Powstał on w ramach udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjno – Społecznym „Każdy inny – wszyscy równi”.
Książki bez barier to tytuły opowiadające o osobach z niepełnosprawnościami, które funkcjonują pośród nas.
Celem powstania tego kąciku jest uwrażliwienie na potrzeby osób z niepełnosprawnościami, rozwijanie empatii w stosunku do osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, kształtowanie tolerancji i likwidacja uprzedzeń.
Na specjalnej półce znajdziecie książeczki poruszające tematykę osób z zespołem Aspergera, niepełnosprawnością ruchową, jąkaniem się oraz wiele innych.
Oprócz kącika w bibliotece szkolnej powstał jego cyfrowy odpowiednik w postaci interaktywnej półki w zakładce biblioteki szkolnej.
Udostępnienie takiej tematyki książek wpłynie na kształtowanie kreatywności, otwartości, wrażliwości w stosunku do osób z niepełnosprawnościami.
Zachęcamy do lektury zarówno uczniów, jak i wychowawców i nauczycieli.
Zespół Wsparcia i Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej
"Nie ma drogi do pokoju. To pokój jest drogą.”
~Martin Luther
Październik - Miesiąc Bibliotek Szkolnych
W tym roku Międzynarodowe Stowarzyszenie Bibliotekarstwa Szkolnego (International Association of School Libriarianship – IASL) jako hasło Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych wybrało „Reading for Global Peace and Harmony”, czyli „Czytanie dla pokoju”.
Tak sformułowane hasło to temat niełatwy, lecz ponadczasowy, a dzisiaj niezwykle aktualny. Biblioteka to miejsce idealne do podejmowania trudnych tematów, budzących skrajne emocje i niepewność. Technika, którą się do tego wykorzystuje to biblioterapia czyli metoda oddziaływania psychoterapeutycznego, polegająca na wykorzystywaniu utworów literackich w celach terapeutycznych, edukacyjnych i relaksacyjnych.
Uczniowie, uczestniczący w zajęciach bibliotecznych odbywających się pod tegorocznym hasłem przewodnim, poznali słownikową definicję pokoju, jego synonimy i symbole. Ponadto zapoznali się z utworami podejmującymi trudną tematykę czasów niepokoju m.in. „Ocalony” Tadeusza Różewicza. Natomiast młodsi uczniowie zapoznali się z utworem „Asiunia” Joanny Papuzińskiej, a także z fragmentami książek „Czy wojna jest dla dziewczyn?” Pawła Beręsewicza, „Wojna w Kuropatkach” i „Mała wojna” Katarzyny Ryrych.
Ponadto biblioteka szkolna zorganizowała tydzień z czytaniem bajek dla młodszych uczniów oraz tydzień z trenami Kochanowskiego dla uczniów klas starszych. Natomiast najwięcej radości i kreatywnej zabawy można było zaobserwować podczas tygodnia z grami planszowymi i klockami pozyskanymi przez szkołę w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie puszczali wodze fantazji konstruując budowle zainspirowane ulubionymi powieściami fantasy!
Zapraszamy do biblioteki szkolnej!
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości @LaboratoriaPrzyszlosci
Daria Szleger
Miło nam poinformować, że wszystkie zebrane kredki w naszej szkole w ramach charytatywnej akcji „Kolorowe Kredki” organizowanej przez szkolne koło Wolontariatu „Razem możemy więcej” zakończyliśmy. Kredki ostały posegregowane, zatemperowane oraz wysłane do organizatorów akcji.
Dziękujemy wszystkim zbieraczom kredek!!!
Dziękujemy również uczniom kl. II c i III c oraz wolontariuszom z klas ósmych, którzy pomagali w temperowaniu i w segregacji kredek.
Akcja Kolorowe Kredki jest akcją proekologiczną wspierającą recykling i uczącą dzieci ograniczania konsumpcyjnego stylu życia. Po wysłaniu do organizatorów kredki ołówkowe są segregowane i przepuszczane przez maszyny, a z pozyskanych materiałów szyte są kolorowe piórniki, które zapełnia się odrestaurowanymi kredkami. Kredki, które są w gorszym stanie przerabiane są na kredkową biżuterię, z której dochód przeznaczany jest na akcje charytatywne.
U. Kostrzewska, A. Kurzydło, A. Święs
Od 7.11.2022 ruszamy z punktem wymiany rzeczy i książek!
Ważne:
Punkt wymiany znajduje się w bibliotece szkolnej na oznaczonym regale!
Jak z niego skorzystać?
- przynieś ze sobą coś czego nie potrzebujesz, a może jeszcze posłużyć komuś innemu
- wymień to na inną rzecz z punktu, której potrzebujesz
lub
- przynieś ze sobą książkę, którą już przeczytałeś
- zabierz ze sobą inną, książkę z punktu i ciesz się czytaniem
Daj przedmiotom drugie życie!
Dudzic, Szleger, Duszyńska
W dniu 24 października uczniowie klasy 7c w ramach ogólnopolskiego projektu „Poznaj Polskę” wybrali się do Łodzi. Swoją przygodę rozpoczęli od zwiedzania Ogrodu Botanicznego – jednego z największych w Polsce, zajmującego przestrzeń 67 ha. Krajobraz tego miejsca urozmaica 12 sztucznie usypanych wzgórz obłożonych granitowymi, wapiennymi i piaskowcowymi blokami skalnymi. Dzieci miały okazję obejrzeć Alpinarium, Ogród Japoński, Arboretum i Dział Flory Polskiej podziwiając przepiękną, jesienną szatę roślinną.
Kolejne, niezapomniane wrażenia uczniowie gromadzili w trakcie zwiedzania słynnej ulicy Piotrkowskiej – jednej z najdłuższych ulic handlowych w Europie, będącej także kulturalnym sercem miasta. Najwięcej zainteresowania wzbudziła łódzka Aleja Gwiazd, której pomysłodawcą, na wzór hollywoodzki był Jan Machulski. Mosiężne gwiazdy zdobiące część ulicy Piotrkowskiej upamiętniają wybitne osobowości polskiego kina takie jak: Zbigniew Cybulski, Andrzej Seweryn, Krystyna Janda, Roman Polański, Janusz Morgenstern, Maja Komorowska czy Krzysztof Kieślowski.
W dalszej kolejności dzieci mogły podziwiać majestatyczny pałac Izraela Poznańskiego, jednego z najważniejszych fabrykantów dziewiętnastowiecznej Łodzi, który zaczynał budowę swojego bawełnianego imperium od skromnej tkalni i sklepu. Następnie ogromny zespół fabryczny zbudowany z czerwonej cegły w stylu włoskiego neorenesansu, zaprojektowany przez Hilarego Majewskiego. Wielką atrakcją okazało się też centrum kulturalno-rozrywkowe „Manufaktura”, w którym znajduje się przeszło 260 sklepów, a także Muzeum Sztuki, Muzeum Historii Miasta Łodzi, Muzeum Fabryki i kino dysponujące 15 salami na użytek widzów, oraz duży, liczący 3,5 ha rynek z najdłuższą w Europie fontanną liczącą 300 metrów długości.
Odkrywanie Łodzi nasi uczniowie zakończyli wizytą na Starym Cmentarzu, gdzie spoczywają dawni mieszkańcy miasta: katolicy, prawosławni i ewangelicy.
Dorota Musiał
Aleksandra Ręczmień