Uczniowie klasy 1a podjęli się nie lada wyzwania nauki jazdy na łyżwach.
Szlifować swoje umiejętności będą regularnie pod czujnym okiem instruktorów z AWF Politechniki Opolskiej.
Julia Hałasowska
Natalia Konopacka
Uczniowie klasy 1a podjęli się nie lada wyzwania nauki jazdy na łyżwach.
Szlifować swoje umiejętności będą regularnie pod czujnym okiem instruktorów z AWF Politechniki Opolskiej.
Julia Hałasowska
Natalia Konopacka
"Żywe obrazy" to pomysł na bliski kontakt ze sztuką. Zadanie polega na odwzorowaniu przez uczniów dzieła malarskiego, przedstawienie sylwetki autora i historii samego obrazu. Dodatkowo zapewnia dużo zabawy! Oto efekt pracy dwóch siódmoklasistek z naszej szkoły.
Magdalena Wilhelm
18.09 klasa 2B wybrała się do Małego Muzeum Goreckiego. Muzeum zawiera zbiór przedmiotów z okresu przed II wojną światową jak i z okresu powojennego, które dzieci mogły nie tylko podziwiać, ale również dotknąć. Założycielem muzeum jest Pan Stanisław Lachnik, który wytrwale odpowiadał na liczne pytania dzieci i dodatkowo przygotował dla nas pyszny poczęstunek. Klasa 2B dziękuję za miło spędzony czas!
Karolina Procyszyn, Agnieszka Pajor
Fundacja Dbam o Mój Zasięg zaprasza rodziców i nauczycieli na darmowy webinar pt. "Czym jest higiena cyfrowa i w jaki sposób właściwie o nią zadbać." Spotkanie odbędzie się w poniedziałek 25 września o godzinie
19:00 na platformie Clickmeeting. Zapisy pod linkiem:
https://fundacjadbamomojzasieg.clickmeeting.com/czym-jest-higiena-cyfrowa-i-w-jaki-sposob-o-nia-zadbac
Iwona Gmoch-Buczek
Katarzyna Wolna
Szczegółowe informacje pod linkiem:
https://www.opole.pl/dla-mieszkanca/aktualnosc/o-zdrowiu-psychicznym-mowimy-otwarcie
We wtorek 5 września w opolskim Urzędzie Wojewódzkim w sali imienia Prezydenta Lecha Kaczyńskiego odbyło się uroczyste otwarcie wystawy z okazji beatyfikacji rodziny Ulmów, której członkowie w czasie II wojny światowej zostali zamordowani za próbę ocalenia ośmiorga Żydów.
Na otwarciu wystawy obecnych było wielu znamienitych gości; wojewoda opolski Sławomir Kłosowski oraz kurator oświaty Michał Siek.
W uroczystości wzięli również udział: dyrektor naszej szkoły Violetta Malska, uczniowie, których prace były prezentowane na wystawie, oraz nauczycielka plastyki Katarzyna Miękisiak.
Na wystawę zakwalifikowały się prace pięciorga uczniów naszej szkoły:
Hani Wolnej z klasy 4b, Aurelii Urbańskiej i Liwii Kowalskiej z klasy 8b, Aleksandra Wolnego z klasy 6a i Mikołaja Gadka z klasy 8c.
Katarzyna Miękisiak
Zapytanie ofertowe
na przebudowę sanitariatów I piętro segment C
w budynku Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 14 im. Adama Mickiewicza w Opolu.
zał. 4 oświadczenie o spełnieniu warunków
Zapytanie ofertowe na zakup i dostawę mebli oraz pomocy dydaktycznych
dla Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 14 im. Adama Mickiewicza w Opolu.
Załącznik 4 - formularz ofertowy >>
Załącznik 5 - oświadczenie warunki >>
W ostatni czerwcowy tydzień uczniowie kl. 6b byli na zielonej szkole w Olecku. W miejscowości położonej nad jeziorem Olecko Wielkie spędzali czas korzystając z możliwości tego miejsca: kąpiele, kajakarstwo, wycieczki piesze i rowerowe. Uczniowie integrowali się w zabawach na świeżym powietrzu jak również tych umysłowych. Każdego dnia był czas poświęcony na rozwiązywanie zagadek typu escape room. Zagadki o różnej trudności, specyfice i z różnego zakresu wiedzy. Uczniowie musieli wykazać się logicznym myśleniem, wyciąganiem wniosków, pracy w grupie.
W ramach rozwijania kompetencji miękkich uczniowie wzięli udział w zorganizowanej grze terenowej. Doskonalili umiejętność czytania mapy, posługiwania się nią, umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres, dbałość o dobrą atmosferę i komunikację w zespole. Uczniowie nie mieli dostępu do telefonów i musieli poprosić napotkane osoby o pomoc w wykonaniu zadania. Dzięki temu doskonalili komunikatywność i umiejętność nawiązywania relacji.
Uczniowie odwiedzili również Suwałki. Ciekawe, wielokulturowe miasto. W muzeum Marii Konopnickiej odbyła się lekcja muzealna.
Wspólnie spędzony czas był okazją do wypoczynku, nauki, zabawy i integracji.
Mirosław Musiał
Kliknij czytaj więcej aby zobaczyć zdjęcia z zakończenia roku
W dniu zakończenia roku szkolnego 2022/2023 uczniowie klasy II B zakończyli udział w projekcie RODZINA. Dnia 23 czerwca 2023 roku zaprosili Rodziców do sali lekcyjnej, by świadczyć mogli oni o promocji do klasy trzeciej oraz by ofiarować najpiękniejszy prezent - spektakl "Pampilio" wg. tekstu Ireny Tuwim. Świat pięknych wartości w tym przedstawieniu jest, w wymiarze teatralnej rzeczywistości, bez granic. Cichutki, skromniutki i bardzo cierpliwy Żółw Alojzy (w roli: Filip Kogut), który był dotychczas przez zwierzęta wyśmiewany, poniżany, niedoceniany, wykazał się wielką odwagą i rozwagą. To on stał się bohaterem, który uratował całą rodzinę zwierząt przed śmiercią głodową. Zdobył od Króla Złotogrzywego (w roli: Kuba Święs) nazwę owocu, a tym samym dał braciom i siostrom szanse na przeżycie trudnych czasów. Dzięki temu, że "postąpił tak, jak mu zawsze mówiła Mamusia" układając i śpiewając piosenki na wszystkie kłopoty. To on zwyciężył… bo słuchanie rad Mamusi wskazuje drogę do dobrego, szczęśliwego, radosnego życia! Spotkanie rodzinne dnia 23 czerwca było pokłonem skierowanym do najbliższych, do Rodziców z okazji minionego Dnia Matki i aktualnego Dnia Ojca. Najlepsze życzenia dla wszystkich Matek i Ojców od dzieci z klasy II B! …i wielkie podziękowania dla członków Rodzin moich uczniów za to, że przez ten rok cały, byliśmy tak często blisko, i tak bardzo razem w uczeniu i wychowywaniu!
Aldona Bieniek-Papaj
We wtorek 14 czerwca odbyło się długo wyczekiwane przez klasy 5a i 4b wydarzenie. Wyruszyliśmy w podróż pełną przygód do Złotego Stoku położonego w Górach Sowich. Znajduje się tam kopalnia, w której wydobywano kiedyś złoto.
Po przyjeździe zostaliśmy serdecznie przywitani przez przewodnika, który zabrał nas w fascynującą podróż do wnętrza kopalni. W trakcie zwiedzania opowiedział nam historię wydobywania złota z tego miejsca. Górnictwo w Złotym Stoku sięga czasów średniowiecza. Kiedy podążaliśmy za przewodnikiem, przekazywał nam informacje na temat technik wydobywczych stosowanych w przeszłości oraz życia górników. Byliśmy pod wrażeniem trudu i determinacji, jakie musieli wykazać górnicy, aby wydobyć cenny materiał spod ziemi. Przewodnik pokazał nam również niektóre narzędzia i maszyny używane do wydobycia złota. Było to fascynujące zobaczyć, jak technologia górnicza ewoluowała na przestrzeni wieków.
Zobaczyliśmy skarbiec kopalni oraz pokój (w dawnych czasach) alchemiczny. Następnie przeszliśmy przez tunel strachu, w którym roiło się od pajęczyn i szkieletów. Kolejną atrakcją był „Wodospad Życzeń”, gdzie wypowiada się życzenia, a on kiedyś je spełni (jeśli chodzi o rzeczy materialne rzuca się do wodospadu złoto głupców, czyli piryt, aby stawkę podwoić). Niesamowitą atrakcją okazał się pociąg, który wywiózł nas z kopalni.
Na powierzchni mieliśmy okazję poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota. Każdy z nas otrzymał talerz z wymieszanym piaskiem i złotem. Naszym zadaniem było wypłukiwanie piasku z talerza. Kiedy piasek został w części wypłukany, były widoczne połyskujące w słońcu grudki złota. Oprócz płukania piasku mogliśmy wydobywać minerały i kamienie szlachetne np. rubiny czy ametyst.
I to mógłby być już koniec naszej wycieczki, ale zjedliśmy jeszcze obiad i wyruszyliśmy w drogę do Opola podczas, której ze względu na nasze świetne zachowanie czekała nas niespodzianka. Tą atrakcją była wizyta w Paczkowie, który jest nazwany „polskim Carcassonne”. Dowiedzieliśmy się jak kiedyś osądzano kobiety i mężczyzn oskarżanych o uprawianie magii oraz jakie kary za to stosowano.
Wycieczka była bardzo ciekawa. Dowiedzieliśmy się wielu rzeczy na temat historii Śląska, była świetnym uzupełnieniem naszej wiedzy zdobytej na lekcjach.
opracowanie: Aleksander Wolny kl 5a
komiks: Jan Masiukiewicz kl 4b
Uczniowie naszej szkoły rozwijali swój potencjał językowy na zajęciach z języka chińskiego, prowadzonych w ramach koła zainteresowań Mały Konfucjusz. Trzecioklasiści i szóstoklasiści poznali przydatne zwroty w języku chińskim oraz wiele interesujących faktów na temat Państwa Środka.
Dzięki współpracy z Instytutem Konfucjusza w Opolu zajęcia prowadzone były w języku angielskim przez lektora z Chin.
Pracownikom Instytutu Konfucjusza dziękujemy za udaną współpracę.
Agata Heffner