Dnia 25.09.2020r. klasa 1a wzięła udział w międzynarodowej inicjatywie promującą wartość edukacji na świeżym powietrzu -"Dniu Pustej Klasy" (Empty Classroom Day).
Dzięki udziale w akcji dzień ten był
...Dniem Lekcji Innych Niż Wszystkie ?
...Dniem Inspirujących Spacerów ?
...Dniem Odpoczynku na Łące ?
...Dniem Parkowych Zabaw ?♀️
Dla naszych uczniów był okazją do bliskiego kontaktu z przyrodą, do jej uważnej, czułej obserwacji i beztroskiego celebrowania jej piękna.
Był piknik, słuchanie opowiadania czytanego przez nauczyciela, poszukiwanie czterolistnej koniczyny (zakończone sukcesem ;-)), mierzenie obwodu drzew przy pomocy metra krawieckiego, zbieranie kasztanów.... a na koniec "przytulas" z drzewem.
Uczniowie byli zaangażowani w proponowane aktywności i z pewnością wezmą udział w kolejnym takim dniu zaplanowanym na czerwiec.
Julia Hałasowska, Monika Koschella
Uczniowie klasy 2b podczas zajęć dotyczących recyklingu i segregacji odpadów stworzyli oryginalne kompozycje z kartonów, butelek i zakrętek dając im drugie życie. Odpowiednio zrecyklingowane butelki i puszki mogą nam posłużyć jeszcze wielokrotnie jako użyteczne opakowania. A dla tych, którzy chcieliby nadać im nowe życie, mamy kilka inspiracji. Na zajęciach łączymy także edukację przyrodniczą z robotyką. W prawidłowej segregacji odpadów pomagał nam robot Photon.
Opracowała: A. Ornoch, A. Kaniewska
Książka pod tytułem „Kropka” Petera H. Reynoldsa zapoczątkowała Międzynarodowy Dzień Kropki, obchodzony na całym świecie 15 września, jako święto kreatywności, talentu i odwagi w pokonywaniu trudności.
Z okazji tego święta lekcje w kl. Vc i VIa opanowały kropki. Ten dzień rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu pt. „Kropka” , którego bohaterką jest pozornie antyartystyczna, mała dziewczynka o imieniu Vashti. Dzięki namalowanej przez siebie kropce i pomocy pani od plastyki Vashti zaczyna wierzyć we własne siły, stając się prawdziwą artystką.
Chętni uczniowie przyszli tego dnia do szkoły ubrani w rzeczy na których można było znaleźć niejedną kropkę. Natomiast kropkowe ćwiczenia rozbudziły we wszystkich całe pokłady kreatywności. Był też czas na wykonanie własnych kropkowych arcydzieł w których pomiędzy kropkami znalazły się słowa z trudnością ortograficzną oraz przysłowia z kropką. Przekonaliśmy się, że kto pod KROPKĄ dołki kopie ten sam w nią wpada ;). Uczniowie, którzy znaleźli najwięcej nazw zwierząt, czy potraw w kropki, zafundowali swojemu mózgowi porządną gimnastykę.
„Rzeczy małe, maciupeńkie
Mogą bardzo ważne być.
Dajmy na to taka kropka
Jakże trudno bez niej żyć.”
Paulina Marcinkowska
Adres strony internetowej dziennika elektronicznego: