03.jpg

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 im. Adama Mickiewicza w Opolu

10.JPG
Gwarantujemy skuteczne metody nauczania i bezpieczne otoczenie
04.JPG
Oferujemy atrakcyjne zajęcia dodatkowe
01.jpg
Mamy wysoko wykwalifikowaną kadrę nauczycielską,
zapewniamy wsparcie psychologa i pedagoga
18.jpeg
Dysponujemy świetnie wyposażonymi salami dydaktycznymi
04.JPG
Uczymy programowania oraz modelowania i druku 3D
09.JPG
Gwarantujemy sympatyczną atmosferę
previous arrow
next arrow

Jeśli Twoje dziecko nie wymawia prawidłowo głoski R,

wykonuj z nim następujące ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne:

 

1. Policz językiem górne, a następnie dolne zęby.


2.
Kląskaj językiem – naśladuj odgłos konia uderzającego kopytami o bruk.



3.
Ostrz czubek języka o górne zęby przy szeroko otwartych ustach.



4.
Zagryź czubek języka zębami i lekko go masuj.



5.
Policz językiem górne zęby.



6.
Oblizuj językiem wargę górną.



7.
Odrywaj język od podniebienia – naśladuj mlaskanie.



8.
Zdmuchuj skrawki papieru z czubka języka znajdującego się przy dziąsłach.



9.
Wypowiadaj szybko sylaby la,la,la,la,la przy szeroko otwartej buzi.



10.
Wymawiaj szybko, delikatnie i wielokrotnie dziąsłową głoskę „t” przy znacznym otwarciu ust i nieruchomej żuchwie (t t t t t).



11.
Wymawiaj szybko, delikatnie i wielokrotnie dziąsłową głoskę „d” przy znacznym otwarciu ust i nieruchomej żuchwie (d d d d d).



12.
Wymawiaj szybko, delikatnie i naprzemiennie dziąsłowe głoski „t”, „d” (td td td td).



13.
Wymawiaj szybko i naprzemiennie głoski „t”, „d”, „t” (tdt tdt tdt)



14.
Wymawiaj szybko i naprzemiennie głoski „t”, „d”, „n” (tdn tdn tdn)



15.
Wymawiaj dda, ddo, dde, ddy, ddu – dd ma być krótkie, delikatne i dziąsłowe, natomiast a,o,e,y,u – długie i z naciskiem.

Copyright © 2025 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 im. Adama Mickiewicza w Opolu

Wykonanie: Dawid Waldowski