PSYCHOLOG SZKOLNY - mgr ANNA SUJKA
Przyjmuje w gabinecie 11E w dniach:
poniedziałek: 8:00 - 14:35
wtorek: 8:45 - 14:30
środa: 8:00 - 13:00
czwartek: 8:00 - 14:40
piątek: 8:00 - 13:00
godziny dostępności:
wtorek: 14:30-15:00
piątek: 7:30 - 8:00
W zakresie kompetencji psychologa szkolnego znajduje się:
1. Diagnoza psychologiczna w szkole:
Wstępna diagnoza stopnia nieprawidłowości funkcjonowania sfery emocjonalno-społeczno–poznawczej.
Badanie relacji rodzinnych w kierunku wpływu na rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy dziecka.
Pomoc rodzicom w wyborze odpowiedniego specjalisty i instytucji do pogłębienia diagnozy dziecka.
2. Terapia psychologiczna:
Prowadzenie poradnictwa psychologicznego dla dzieci i rodziców.
Prowadzenie zajęć indywidualnych o charakterze terapeutycznym z elementami terapii krótkoterminowej.
Indywidualne rozmowy terapeutyczno - wspierające.
Interwencje doraźne (w sytuacjach problemowych, konfliktowych).
Zajęcia indywidualne z zakresu treningu postrzegania emocjonalnego.
3. Pomoc dzieciom ze zdiagnozowanym ADHD oraz mających problemy z koncentracją uwagi, nadmiernie impulsywnych: Trening EEG – Biofeedback
Terapia na nowoczesnym sprzęcie EEG-Biofeedback. Terapia za pomocą tego sprzętu ma na celu usprawnienie pracy mózgu w zakresie lepszej koncentracji lub relaksacji. Jest to terapia przy komputerze, do którego dziecko jest podłączone za pomocą elektrod i przy pomocy własnego mózgu może sterować obrazami widzianymi na ekranie. Aparatura działa na zasadzie klasycznego sprzężenia zwrotnego i polega na uaktywnieniu pewnych fal mózgowych (np. tych które pomagają nam się koncentrować), a wygaszaniu tych które są odpowiedzialne np. za naszą nadpobudliwość. Terapia jest bezpieczna i prowadzona przez wykwalifikowanego terapeutę.
4. Współpraca z wychowawcami, nauczycielami i pedagogiem szkolnym.
5. Prowadzenie zajęć o charakterze psychoedukacyjnym, ogólnorozwojowym z elementami Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci.
6. Prowadzenie zajęć z zakresu profilaktyki uniwersalnej poprzez realizacje programów rekomendowanych oraz profilaktyczno - wychowawczych w klasach.