Niedawno w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Puzzli nazywany również Dniem Składanki i Łamigłówki.
Uczniowie na każdej przerwie oraz na wybranych lekcjach układali puzzle o różnym stopniu trudności, tworzyli swoje własne puzzlowe kompozycje oraz rozwiązywali łamigłówki. Zróżnicowany stopnień trudności motywował wszystkich do podejmowania kolejnych puzzlowych wyzwań. Powstałe obrazki, nawet u ósmoklasistów, wywoływały duży zachwyt, satysfakcję oraz towarzyszącą im radość z osiągniętego celu. Wszyscy świetnie się bawili.
Tytuł „Mistrza układanek 2024” otrzymał Oskar Rychlicki z klasy 8c, który tego dnia z wielkim zapałem układał puzzle w każdej wolnej chwili. Nagrodą dla niego były oczywiście… puzzle. Gratulujemy!
Warto przypomnieć, że układanie puzzli uczy wytrwałości w dążeniu do celu i koncentracji na zadaniu. Dziecko rozwija zdolność analizy i syntezy wzrokowej, czyli rozkładania całości na poszczególne elementy i ponownego składania ich w całość. Ponadto stymuluje rozwój mózgu, ćwiczy spostrzegawczość, koncentrację i cierpliwość. Buduje wiarę we własne możliwości, trenuje pamięć i rozwija manualnie. Układajmy więc jak najczęściej!
Paulina Marcinkowska