Czy wiecie o tym, że lekturę można zamknąć w pudełku? Bynajmniej nie chodzi o to, że skoro leży zamknięta to nie trzeba jej już czytać ;-) Przekonali się o tym uczniowie klasy 2a, którzy lekturę "Dziewczynka z parku" B.Kosmowskiej zamknęli w pudełku. A jak?
Otóż po przeczytaniu książki zadaniem uczniów było stworzenie alternatywnej rzeczywistości umieszczonej w wybranej wielkości pudełku.
Miały się w nim znaleźć przedmioty, zdjęcia, rysunki itp. nawiązujące do treści książki.
Uczniowie na lekcji w ramach omówienia lektury mogli zaprezentować swoje lekturowe pudełka. Każdy miał szansę opowiedzenia o tym co przedstawia ich pudełko oraz mogli argumentować dobór wybranych przedmiotów.
Uczniom bardzo podobała się taka forma omówienia lektury a sam nauczyciel ma już pomysł na kolejną ciekawą formę pracy z lekturą ;-)
Julia Hałasowska
Monika Koschella