W tym roku nasza szkoła po raz kolejny wzięła udział w akcji MEN „Szkoła do hymnu”. Z uwagi na wprowadzenie zdalnego nauczania w klasach 1 – 8 dzisiaj o godz. 11:11 dzieci zaśpiewały „Mazurka Dąbrowskiego” on-line.
W tym roku nasza szkoła po raz kolejny wzięła udział w akcji MEN „Szkoła do hymnu”. Z uwagi na wprowadzenie zdalnego nauczania w klasach 1 – 8 dzisiaj o godz. 11:11 dzieci zaśpiewały „Mazurka Dąbrowskiego” on-line.
Klasy pierwsze na zajęciach języka angielskiego poznały części ciała. Razem z naszym bohaterem Tigerem odkryliśmy tym razem przygody Gingerbread Man, czyli Piernikowego ludzika. Słodka historyjka o niesfornym ludziku przysporzyła nam wielu powodów do uśmiechu oraz była inspiracją do wykonania papierowych kukiełek i odegrania scenek w języku angielskim. Jednocześnie ćwiczyliśmy poznane słownictwo, świetnie się przy tym bawiąc.
Było twórczo i wesoło?
Opracowanie: Jolanta Kuliś
Dnia 5 listopada obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. W tym dniu przypominamy cudowny świat postaci z bajek, które są nieodzownym elementem każdego dzieciństwa. Wybrana data nie jest przypadkowa – jest to dzień urodzin jednego z największych twórców bajek – Walta Disney'a. Z tej okazji ogłoszono konkurs „Mój ulubiony bohater z bajki”. Uczniowie stworzyli wiele wspaniałych prac wykazując się ogromną wyobraźnią i talentem plastycznym. Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Daria Szleger
Konkurs pn. „Co wiem o rolnictwie na podstawie danych statystycznych”.
W minionym tygodniu klasy drugie i trzecie przystąpiły do szkolnego etapu konkursu pn. „Co wiem o rolnictwie na podstawie danych statystycznych” organizowanym przez Urząd Statystyczny
w Opolu. Uczniowie musieli rozwiązać rebusy o tematyce rolniczej, następnie wpisać odpowiedzi do logografu oraz rozwiązać zagadkę matematyczną.
Dwie najlepsze prace z każdej klasy zostały przesłane do Urzędu Statystycznego w Opolu.
O wyborze najlepszych prac uczniów z poszczególnych klas decydowała nie tylko poprawność ich wykonania, ale także estetyka.
Serdeczne gratulacje dla autorów najlepszych prac.
Katarzyna Wolna
W ramach realizacji OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU „Z kulturą mi do twarzy”, odbyły się warsztaty plastyczne dla dzieci z klasy IIIa i IIIc. Realizując następne zadanie, uczniowie mieli okazję zaprojektować porcelanę wzorując się na ceramice z Tułowic, wcześniej poznając jej historię produkcji liczącą ponad 200 lat.
„Tradycja w dobrym stylu” – to dewiza marki - odwołuje się do najlepszych przykładów polskiego wzornictwa, od klasycznych zdobień po nowoczesną porcelanę.
Podczas kreatywnych warsztatów, dzieci miały szansę urzeczywistnić swoją artystyczną wizję i dały upust kolorowemu szaleństwu.
Urszula Kostrzewska
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, który obchodzony jest 14 października uczniowie klasy 7d pod kierunkiem p. A. Adamczyk oraz chór prowadzony przez p. R. Bulkiewicz przygotowali przedstawienie w formie krótkiego filmu dla wszystkich pracowników szkoły.
Z kolei Samorząd Uczniowski przeprowadził głosowanie na ulubionego nauczyciela wśród uczniów klas 4-8. Wyniki przedstawiają się następująco:
1 miejsce - p. Dorota Musiał,
2 miejsce - p. Małgorzata Wesołowska,
3. miejsce - p. Piotr Zawadzki.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom. Wszystkim nauczycielom oraz pracownikom składamy raz jeszcze najserdeczniejsze życzenia, dużo zdrowia oraz satysfakcji
z wykonywanej pracy.
Miłą niespodziankę sprawiła Nam również uczennica klasy 1d Ania Kajda, która udzieliła wywiadu w radiu na temat naszej szkoły, a także zaśpiewała piosenkę, którą poznała na zajęciach z j. niemieckiego prowadzonych przez p. M. Jaśniak.
Dziękujemy.
Link do nagrania poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1D8n2O6GuQ0F-CybBCZNem5_Qqcwkwp9N/view
W drugim tygodniu wszyscy uczniowie klas 1-3 kontynuowali udział w europejskim projekcie Codeweek 2020. Nowy tydzień to nowe wyzwania i nowe zabawy z kodowaniem i programowaniem. Nadal kontynuowano kodowanie na dywanie, ale brano udział w wielu grach związanych z kodowaniem, np.gra w „Statki” lub rozbudowana gra „Kółko i krzyżyk”. Za rok ponownie chętnie weźmiemy udział w Codeweeku.
Opracowała Agata Szlęg
CO KRYJE W SOBIE UKŁAD OKRESOWY PIERWIASTKÓW CHEMICZNYCH?
Od początku września uczniowie klas siódmych z wielką chęcią i zaangażowaniem brali udział w projekcie edukacyjnym pt. „Co kryje w sobie układ okresowy pierwiastków chemicznych?”. Uczniowie przygotowywali postery na temat właściwości i zastosowania wybranego pierwiastka chemicznego, a następnie układali pytania, które posłużyły do sformułowania zagadek potrzebnych do przeprowadzenia quizu pt. „Zagadki o pierwiastkach” dla uczniów klas ósmych. Trzy- lub czteroosobowe zespoły uczniów wszystkich klas ósmych wzięły udział w tym quizie. Walka była zacięta i bardzo wyrównana. Zwyciężyły zespoły z klasy 8a oraz z klasy 8c.
I. Gmoch-Buczek
Za nami pierwszy tydzień kodowania i programowania w PSP14 w ramach Europejskiego Tygodnia kodowania.
Jest to wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko. Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania.
Uczniowie czternastki mieli okazję zaprogramować, a także sterować robotami o nazwie mBot. Największą radość mieli jednak podczas pracy a także zabawy z robotami o nazwie Photon.
Zapraszamy na fotorelację
CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Jak co roku w tej akcji biorą udział uczniowie naszej szkoły z klas I-III. Dominują zajęcia związane z „Kodowaniem na dywanie”: kodowanie kolorami i kształtami, odkodowywanie ukrytych rysunków, zabawy ruchowe z wykorzystaniem programowania, itp. W tym roku pracujemy na tabletach i mamy okazję nauczyć się programowania w ramach aplikacji LIGHTBOT HOUR. Korzystamy także z programowania w grach on-line. Wszystkim bardzo podobają się zajęcia , bo pokazują, że nauka to także świetna zabawa.
Opracowanie: Agata Szlęg
W dniu 24 września 2020 roku odbyły się Mistrzostwa Opola w Sztafetowych Biegach Przełajowych szkół podstawowych. Naszą szkołę reprezentowała sztafeta chłopców i dziewcząt w kategorii rocznik 2008 i młodsze. Dziewczynki w składzie Zosia Rojewska, Flora Amelia, Natasza Konowalczuk, Zuzanna Kostrzewa, Lena Rogowska , Maja Charukiewicz, Zuzanna Piekorz (rezerwowa) wywalczyły w niełatwym biegu złoty medal. Wszystkie dziewczyny spisały znakomicie. Wybiegany medal pozwala naszej sztafecie na udział w zawodach wojewódzkich. Drużyna chłopców zaprezentowała się również bardzo dobrze, zdobywając medal koloru brązowego. Skład chłopięcej sztafety: Kamil Dajczak, Filip Hyjek, Kacper Koszmider, Dylan Stopa, Szymon Zajączkowski, Stanisław Zemełko, Aleksander Brzozowski (rezerwowy) oraz Sergiusz Wachowski (rezerwowy). Gratulujemy wszystkim startującym.
Krzysztof Plaskota
W środę 30 września 2020r. obchodziliśmy święto wszystkich chłopców - Dzień Chłopaka. Z tej okazji klasa VIa zainicjowała akcję ,,Pod krawatem bez pytania!”. Wszyscy, którzy tego dnia przyszli do szkoły w krawatach nie byli pytani i nie musieli pisać niezapowiedzianych kartkówek. W akcję zaangażowali się zarówno chłopcy jak i dziewczynki. Nie zabrakło również zaangażowanych nauczycieli.
Przepiękne krawaty, często wykonane lub uszyte samodzielnie przez uczniów można podziwiać na zdjęciach. Dziękujemy za tak duże zaangażowanie! W ten widoczny sposób z zachowaniem zasad bezpieczeństwa wszyscy uczniowie PSP14 na wesoło uczcili ten wyjątkowy dzień.
Paulina Marcinkowska
Kliknij "Czytaj więcej" aby zobaczyć galerię zdjęć.
Książka pod tytułem „Kropka” Petera H. Reynoldsa zapoczątkowała Międzynarodowy Dzień Kropki, obchodzony na całym świecie 15 września, jako święto kreatywności, talentu i odwagi w pokonywaniu trudności.
Z okazji tego święta lekcje w kl. Vc i VIa opanowały kropki. Ten dzień rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu pt. „Kropka” , którego bohaterką jest pozornie antyartystyczna, mała dziewczynka o imieniu Vashti. Dzięki namalowanej przez siebie kropce i pomocy pani od plastyki Vashti zaczyna wierzyć we własne siły, stając się prawdziwą artystką.
Chętni uczniowie przyszli tego dnia do szkoły ubrani w rzeczy na których można było znaleźć niejedną kropkę. Natomiast kropkowe ćwiczenia rozbudziły we wszystkich całe pokłady kreatywności. Był też czas na wykonanie własnych kropkowych arcydzieł w których pomiędzy kropkami znalazły się słowa z trudnością ortograficzną oraz przysłowia z kropką. Przekonaliśmy się, że kto pod KROPKĄ dołki kopie ten sam w nią wpada ;). Uczniowie, którzy znaleźli najwięcej nazw zwierząt, czy potraw w kropki, zafundowali swojemu mózgowi porządną gimnastykę.
„Rzeczy małe, maciupeńkie
Mogą bardzo ważne być.
Dajmy na to taka kropka
Jakże trudno bez niej żyć.”
Paulina Marcinkowska