1. Diagnoza logopedyczna w szkole:
- Rozpoznanie wad wymowy oraz niedojrzałych form mowy
- Badanie rozumienia mowy
- Badanie orientacyjne ostrości słuchu
- Badanie słuchu fonemowego
- Badanie motoryki narządów mowy
- Badanie motoryki manualnej
- Badanie lateralizacji
- Badanie kinestezji narządów mowy
- Badanie budowy narządów mowy
- Badanie świadomości językowej
2. Ocena poziomu rozwoju mowy w stosunku do normy wiekowej.
3. Udzielenie porad w zakresie pomocy dzieciom z zaburzeniami rozwoju mowy.
4. Terapia logopedyczna - korygowanie wad mowy:
- Sygmatyzm (nieprawidłowa wymowa szeregu głosek: sz-ż-cz-dż-, s-z-c-dz, ś-ź-ć-dź)
- Rotacyzm (nieprawidłowa realizacja głoski r)
- Mowa bezdźwięczna (wymawianie głosek dźwięcznych np. b, d, g bezdźwięcznie: p, t ,k)
- Inne zaburzenia artykulacji
- Jąkanie
- Opóźniony rozwój mowy
- Zaburzenia słuchu
5. Zapobieganie trudnościom w czytaniu i pisaniu, które wynikają z wad wymowy.