Realizacja części pierwszej projektu dydaktyczno-wychowawczego rozpoczęła się z początkiem stycznia 2023 roku. Swym zakresem obejmowała szeroki obszar działalności uczniów na wielu płaszczyznach edukacji zintegrowanej, przedmiotowej oraz zajęć pozalekcyjnych. Skierowana była ku uczniom II B a oscylowała wokół seniorów rodów. ”Babcia, dziadek, czyli wzrastanie w priorytetowej wartości jaką jest miłość w rodzinie” to temat przewodni. Na zajęciach edukacji plastycznej, technicznej, na zajęciach świetlicowych motywem przewodnim było rękodzieło. Uczniowie wyczarowali prezenty …sztuką origami - bombonierki; malowaniem na drewnie - rzeźbione figurki; cięciem papieru - witrażowe serca, laurki; z żelatyny i mydła kokosowego - pięknie pachnące wanilią, goździkami i kawą kosmetyki; słodkie koszyczki. Podczas zajęć muzyki śpiewająco nauczyli się wielu piosenek z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka. Była też nauka tańców w swobodnej improwizacji ruchowej do muzyki ale również w układach choreograficznych. Na edukacji polonistycznej dzieci ćwiczyły umiejętność redagowania i pięknego kaligraficznie pisania krótkich form użytkowych. Zaproszenia na spotkanie były na rączych reniferach, życzenia na laurkach, dedykacje na bilecikach do prezentów. Nawet trudne dla dzieci adresowanie koperty się udało. Nie brakowało ćwiczeń pamięci podczas nauki recytacji indywidualnej i zbiorowej wierszy oraz przyswajania tekstów ról przedstawienia. Pani Jolanta Kuliś i pani Anna Dudek rozwijały lingwistyczne zdolności poprzez dbałość o poprawną mowę w trakcie poznawania piosenek w języku angielskim i niemieckim.Podczas zajęć świetlicowych, z wychowawczynią grupy panią Agnieszką Pajor, dzieci zrobiły własnoręcznie dekorację na spotkanie… łańcuchy z serduszek oraz ogromne serce 3D bo … serca dzieci nie mieszczą się w jednym wymiarze! Na warsztatach teatralnych przygotowali mali aktorzy wielkie, bajeczne przedstawienie „Czerwone Kapturki”. Ale o tym …już pisaliśmy. Pozostało jeszcze do pokazania Seniorom Rodzin, że potrafią dzieci liczyć. Oczywiście, potrafią wykonywać obliczenia w zakresie czterech działań matematycznych!…również potrafią i zawsze mogą liczyć na siebie nawzajem, na nauczycieli, wychowawców, na swoje RODZINY. I to się liczy! Rodzice włączyli się w nasze działania i wspierali dzieci na każdym etapie pracy. Zadbali o świetne stroje, rekwizyty a mama Kuby pokazała jak bogactwo prezentów elegancko zapakować w celofan i związać wstążeczką. Kulminacją zwieńczającą i koronującą działania było spotkanie dzieci z Rodziną, w dniu 7 lutego w amfiteatrze naszej szkoły podczas występu z okazji niedawnego święta Babci i Dziadka. To wydarzenie zgromadziło tłum ludzi kochających moich uczniów. UROCZYSTOŚCI towarzyszyły wielkie emocje, radość, śmiech, wzruszenia, uściski, przytulenia, buziaki …było wszystko, co niesie dobre wychowanie do WARTOŚCI, w RODZINIE. Dziękujemy wszystkim za życzliwą pomoc i bycie RAZEM w tym pięknym czasie.
Agnieszka Pajor
Aldona Bieniek-Papaj