Czy zdarza wam się szukać jakiegoś przedmiotu, który przed chwilą mieliście w rękach, ale teraz absolutnie nie możecie sobie przypomnieć, co z nim zrobiliście? Jak myślicie dlaczego dochodzi do takich sytuacji?
Czy odkładając byliście uważni czy nieuważni? Na te oraz inne pytania, uczniowie klasy 3c próbowali znaleźć odpowiedź na zajęciach w ramach klasowego projektu "Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?
Uczniowie dowiedzieli się m.in. że człowiek w ciągu dnia ma około 40-60 tys. myśli, a umysł każdego z nas funkcjonuje w dwóch różnych trybach:
trybie działania i trybie bycia.
Ponad to uczniowie wzięli udział w ćwiczeniach na uważność ciała oraz w ćwiczeniach na obserwację oddechu. Aktywności miały za zadanie pokazać dzieciom jak zatrzymać uwagę na oddechu oraz rozluźnić swoje ciało, np.
w stresujących sytuacjach.
Zajęcia okazały się bardzo przyjemne i relaksujące ?
K. Procyszyn