20 listopada to wyjątkowy dzień – rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. W tym dniu dzieci na całym świecie jednoczą się i podejmują wiele działań w imieniu swoich rówieśników – tych, których prawa często są łamane. To radosny dzień, ale z poważnym przesłaniem. W wielu krajach w tym dniu dzieci realizują różne inicjatywy po to, aby ich głos był słyszany przez dorosłych, polityków i media.
W tym roku szkolnym uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami również przystąpili do wspólnej akcji organizowanej przez UNICEF Polska. Dzięki temu mogliśmy dołączyć do „Drużyny praw dziecka” i stać się częścią międzynarodowego projektu oraz wspólnie z prawie 2 tysiącami szkół świętować kolejną rocznicę uchwalenia Konwencji o prawach dziecka.
Uczniowie naszej szkoły przez cały poprzedni tydzień tj. od 21 - 24.11.22r uczestniczyli w różnego rodzaju aktywnościach, pozwalających im poznać lub przypomnieć jakie mają prawa.
Na poszczególnych lekcjach dzieciom zostały zaprezentowane materiały przygotowane przez UNICEF, które niejednokrotnie prowadziły do burzliwych dyskusji na temat przestrzegania praw i obowiązków dzieci na różnych kontynentach.
Młodsze klasy wykonywały emotikony z papieru w kolorze żółtym i niebieskim, przedstawiające radosne uczucia. Z wykonanych emotikonek w głównym holu szkoły powstała gazetka w kształcie piłki - symbol radosnej, swobodnej zabawy – czyli tego, czego każde dziecko powinno doświadczyć w dzieciństwie.
Dodatkowo w ramach szkolnych obchodów uczniowie przyszli do szkoły ubrani na niebiesko. Wiele klas obchody tego dnia uwieczniło na wspólnym zdjęciu, na tle przygotowanej przez uczniów klas 1-3 gazetki. Dodatkowo chętne klasy 4-8 wzięły udział w konkursie na najbardziej niebieski zdjęcie, oddające charakter tegorocznego hasła akcji „Drużyna praw dziecka”.
Wszystkim zaangażowanym w realizację szkolnej akcji nauczycielom i uczniom serdecznie dziękujemy.
Konkurs na najbardziej niebieskie zdjęcie wygrała klasa 7c – tym samym zyska ona „Dzień bez stresu w szkole”. Gratulujemy!
Koordynator Anna Sujka