Ułatwienia dostępu

logo ciasteczka cookies
Budynek szkoły - segment dydaktyczny E
14_9.jpg
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14
im. Adama Mickiewicza w Opolu
strzałka w lewo
strzałka w prawo
Featured

eLegitymacja dla uczniów kl. 1

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH

Wszystkie nowe legitymacje szkolne są wydawane wyłącznie w formie plastikowych kart, co ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i trwałości tych dokumentów.

Warunkiem wyrobienia nowej legitymacji jest przesłanie zdjęcia ucznia na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wzór gilosza legitymacji szkolnej

Fotografia powinna być kolorowa o wymiarach 35 × 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, z widocznymi brwiami, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.

Zdjęcie powinno być w formacie .jpg lub .jpeg w rozmiarze do 5MB, szerokość zdjęcia około 500 px, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz podaniem klasy, do której jest zapisany.

mLegitymacja szkolna

Osoba ze smartfonem na którym wyświetla się aplikacja z mlegitymacją

Nasza szkoła przystąpiła do projektu mlegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

Mobilną legitymacje może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję papierową dokumentu.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, nr legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, adres zamieszkania, nazwę i adres szkoły. Uczniowie mogą korzystać z mlegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. Okres ważności mlegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.

W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie nieważna. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę w przypadku utraty mlegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mlegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować szkołę).

Wymagania sprzętowe – telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0 lub ISO (wersja 10.3 lub nowsza).

Aby uruchomić mlegitymację należy:

  • Złożyć w sekretariacie szkoły wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mlegitymacji (do pobrania).
  • Wysłać na adres sekretariatu jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5MB, szerokość zdjęcia około 500 px, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz podaniem klasy, do której jest zapisany.
  • Pobrać Aplikację mObywatel.

Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywizacyjnego uruchomić system na urządzeniu.

 

Ikona PDFPobierz instrukcję obsługi mlegitymacji


  

Pobierz Regulamin usługi mLegitymacj 

w Aplikacji mObywatel


  

Pobierz wniosek

o wydanie mLegitymacji (DOC)


 

Pobierz wniosek

o wydanie mLegitymacji (PDF)

Logo Szkoła Promująca Zdrowie