Strona główna Logopeda

Logopeda


LOGOPEDA

mgr KATARZYNA SKRZYSZOWSKA

Gabinet logopedy znajduje się w sali 16D



Poniedziałek: 12.45 - 15.20


Wtorek: 8.55 - 15.20

Środa: 8.00 - 10.35 oraz 11.40 - 12.25

Czwartek: 8.55 - 10.35 oraz 11.40 - 15.20

Piątek: 8.55 - 15.40

 

Porady dla rodziców

Drogi Rodzicu!


Z pewnością zależy Ci, by Twoje dziecko jak najszybciej opanowało poprawną wymowę. Poza terapią logopedyczną prowadzoną na terenie szkoły, ważna jest praca w domu. Warto poświęcić klika minut dziennie na wspólną naukę w formie zabawy, czyli połączenie przyjemnego z pożytecznym.

Propozycje ćwiczeń, regularnie wykonywane, pomogą dziecku szybciej uporać się z trudnościami w prawidłowej wymowie głosek. Najlepiej wykonywać je z dzieckiem przed lustrem, aby mogło obserwować poprawność ruchów artykulacyjnych.


SYSTEMATYCZNA GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA, A PROBLEM Z WYMOWĄ GŁOSEK SZYBKO ZNIKA!



-
Ćwiczenia usprawniające narządy mowy, które ułatwią dziecku wymowę głosek
SZ, Z, CZ, DŻ.


W razie pytań dotyczących pracy z dzieckiem, zachęcam Państwa do kontaktu ze mną. Konsultacje z rodzicami zaplanowane są w każdą środę od 10:45 do 11:30. Zapraszam do gabinetu logopedycznego, który mieści się w PSP 14, w budynku D, w sali nr 16.

 

Logopeda szkolny – mgr Katarzyna Skrzyszowska

 

Pomoc logopedyczna



1. Diagnoza logopedyczna w szkole:

  • Rozpoznanie wad wymowy oraz niedojrzałych form mowy

  • Badanie rozumienia mowy

  • Badanie orientacyjne ostrości słuchu

  • Badanie słuchu fonemowego

  • Badanie motoryki narządów mowy

  • Badanie motoryki manualnej

  • Badanie lateralizacji

  • Badanie kinestezji narządów mowy

  • Badanie budowy narządów mowy

  • Badanie świadomości językowej


2. Ocena poziomu rozwoju mowy w stosunku do normy wiekowej.


3. Udzielenie porad w zakresie pomocy dzieciom z zaburzeniami rozwoju mowy.


4. Terapia logopedyczna - korygowanie wad mowy:

  • Sygmatyzm (nieprawidłowa wymowa szeregu głosek: sz-ż-cz-dż-, s-z-c-dz, ś-ź-ć-dź)

  • Rotacyzm (nieprawidłowa realizacja głoski r)

  • Mowa bezdźwięczna (wymawianie głosek dźwięcznych np. b, d, g bezdźwięcznie: p, t ,k)

  • Inne zaburzenia artykulacji

  • Jąkanie

  • Opóźniony rozwój mowy

  • Zaburzenia słuchu


5. Zapobieganie
trudnościom w czytaniu i pisaniu, które wynikają z wad wymowy.